joi, 3 ianuarie 2013

2 IANUARIE A FOST O ZI VERZUIE















Azi, deși îmi propusesem, nu m-am întâlnit cu verdele :(
Am plecat, m-am întâlnit întâi cu soarele, arăta optimist ca de obicei dar și ușor năuc și superficial de parcă era cu gândul în altă parte, poate la alt anotimp, așa că n-a reușit să mă încălzească cine-știe-ce. M-am întâlnit ulterior, rând pe rând, cu maidanezul cel mai mare, mai calm și mai blond-blând al blocului nostru care nici el nu mi-a dat multă atenție pentru că purta țanțoș un ciolan imens in bot și după ce a sărit grațios și eficient gardul spre grădină, a îngropat comoara la rădăcina unui tufiș; apoi cu tramvaiul 1 care era într-o dispoziție binevoitoare, m-a întâmpinat cu căldură când ne-am văzut dar arăta, ce e drept, la fel de obosit ca anul trecut - n-am stat mult împreună era pe fugă; apoi m-am întâlnit cu mama care nu putea scăpa deloc de anul ce s-a dus - o migrenă începută pe 29 decembrie 2012 nu se mai îndura să plece în ciuda încurajărilor noastre sub formă de antiinflamatorii sau analgezice. Ca să lărgesc conversația, i-am măsurat mamei tensiunea arterială. Cu stetoscopul în urechi și cu ochii pe cadranul rotund am simțit brusc cum o ceață verzuie inundă sufrageria mamei și se împrăștie cu viteză peste tot pe strazi, prin tot orașul, mai departe, mai departe, mai departe, făcând din 2 ianuarie o zi verzuie. 19 cu 10. Mare tensiune. Ceața verzuie e răsuflarea monstrului Frică. Mi-aș fi dorit să nu-l mai văd, e cunoștință veche ne știm demult dar din păcate de câte ori apare întâlnirea e intensă și mă obosește groaznic. Dar cel mai rău la el e respirația asta,ceața asta care te năucește de nu mai vezi clar unde ești sau pe unde să mergi... Am luat măsuri pentru scăderea tensiunii arteriale și recuperarea cromatică a lumii. Ventilez de la prânz și parcă-parcă s-a curățat aerul un pic.
Ieri voiam să mă întâlnesc cu verdele, azi nu știu cum să scap de verzui(sub formă de ceață). Simțiți diferența între verde și verzui? E diferența dintre "de" și "zui". Dar mai bine mă gândesc mâine la asta, e și mâine o zi (Sper! Mulțumesc!).