miercuri, 6 iunie 2018

NOI, NUCII




Rădăcini de carne și vis, împletite,
Îmi hrănesc ființa de azi.
Nucul cu rădăcini lunatice,
Nucul copilăriei mele,
Și-a întins umbra răcoroasă
Peste mine până când, într-o zi, 
L-am simțit încolțindu-și 
Esența în sufletul meu.
Am devenit copac.
M-am întărit, m-am înrădăcinat,
M-am înfrunzit, am înflorit discret
(ca un nuc, ce sunt) și acum
Roade incomode am început să aflu
Despre mine. Incomode - altora...
Copac cu fruct amar și sămânță tare am devenit...
Înnegresc palme, suport lovituri,
Mă sfărâm în bucăți de coji lemnoase
Ca să mă strecor în cozonaci
Și colive... 
Alcătuire bizară de amar și răcoare,
De negru și verde,
De frunză și vis...
Miez alb și rădăcini în carne...
Plutesc cu luna peste timp
Prin timp, fără timp.
Copac - răbdare întru veșnicie...
În orice vis cu nuc
Eu voi fi, voi rămâne,
Îmi voi încolți umbra răcoroasă
În sufletul alcuiva,
Voi înflori discret florile altuia,
Voi rodi în alt timp curgător...
Noi, nucii, ne vom întâlni mereu,
Repetitiv, în răcoare și-n lună, și-n miez....