marți, 16 mai 2017

Maturitate


Fiecare anotimp al varstei
Are fructele ei...
De mica mi-am ales un pom-
Nu stiam atunci
Ca e al toamnei,
Ca trebuie sa astept mult
Pana sa-i culeg roadele...
Nici n-aveam nevoie de ele...
Era bun sa ma catar,
Sa-mi leg leaganul,
Sa-i miros doar frunzele amare...
Stiam ca are umbra cea mai buna,
Cea mai deasa - ca lumina
Sa-mi fie si mai pretioasa...
Am ales bine in copilarie...
Sau el m-a ales pe mine?
Poate o sa aflu candva...
Azi am in palma - deja-
Fructele verzi, tot amare
(pe dinafara), ce par ca te lasa
Sa le musti, sa le gusti,
DAR - iti cam trebuie ciocan
Sa ajungi la miez
Si nici el nu e dulce, zemos
Sau apos. E samanta
De copac inalt cu scoarta
Aspra sau catifelata -
(Depinde ce faci cu el cand e mic...)
Azi ma bucur ca am ales
Drumul greu al celui ce incearca

Sa ajunga la miez.
Am copilarit intr-un nuc.